Dat is de uitkomst van een gesprek dat woensdag in Nijmegen is gevoerd over het ,,rondpompen van criminele asielzoekers.” De Nijmeegse burgemeester Bruls stuurde dinsdag een brief op hoge poten naar minister Blok en staatssecretaris Dijkhoff van Justitie over een groep asielzoekers die in april in Nijmegen is geplaatst door het COA en die sindsdien voor een piek aan zakkenrollerij en diefstallen zou zorgen. De groep had elders in het land eveneens overlast veroorzaakt, maar het COA had verzuimd de burgemeester van Nijmegen daar van tevoren voor te waarschuwen. Bruls sloot zich met zijn brief aan bij andere burgemeesters in het land, die al eerder klaagden over wangedrag van asielzoekers uit veilige landen.

(Bron: ANP)